FRENCH VOCABULARY
Students will receive NEW French vocabulary words every week. At home, students should practice their words and phrases daily. Instead of a spelling test, students will participate in a collaborative game with the vocabulary words they worked on throughout the week. It is more important that students understand the words and are able to pronounce them rather than just memorizing the spelling. French vocabulary games will take place every Thursday or Friday of the week. It is important that student review their vocabulary words everyday in order to be successful during the team challenge at the end of the week.
LA SEMAINE DU 12 juin - Le Camping
LA SEMAINE DU 5 Juin et 29 MAI - Ma communauté
LA SEMAINE DU 15 MAI - Review all vocabulary
Students need to review all previous vocabulary which includes:
• Les elections
• Les parties du corps
• Les verbs (er) (ir)
• Vocabulaire de science
• Verbs - être et avoir
• Action Verbs
• Les elections
• Les parties du corps
• Les verbs (er) (ir)
• Vocabulaire de science
• Verbs - être et avoir
• Action Verbs
LA SEMAINE DU 8 MAI - LES Elections
bureau de scrutin - polling station
accueillir - to greet someone
isoloir - voting screen
bulletin - ballot
remettre - return
plier - fold
preuve d'identité - proof of identity
travailleur électoral - election worker
urne - ballot box
accueillir - to greet someone
isoloir - voting screen
bulletin - ballot
remettre - return
plier - fold
preuve d'identité - proof of identity
travailleur électoral - election worker
urne - ballot box
La semaine du 1 mai - Les parties du corps - révision
Please review your vocabulary from last week.
French vocabulary package on "Les parties du corps" needs to be completed at the end of this week.
There will be a quiz on this vocabulary this Friday.
French vocabulary package on "Les parties du corps" needs to be completed at the end of this week.
There will be a quiz on this vocabulary this Friday.
LA SEMAINE DU 24 AVRIL - LES parties du corps
LA SEMAINE DU 18 AVRIL - LES VERBES
LA SEMAINE DU 10 Avril - Vocabulaire de science
LA SEMAINE DU 6 mars - LE VERBE être et AVOIR
LA SEMAINE DU 28 FÉVRIER - Le Verbe AVOIR
Voici le verbe avoir conjugué:
J'ai un stylo. (I have) Tu as un cahier. (You have) Il a un bâton de colle. (He has) Elle a une paire de ciseaux. (She has) On a un crayon. (We have) Nous avons un compas. (We have) Vous avez un paquet de feuilles blanches. (They have) Ils ont une gomme. (Boys have) Elles ont un taille-crayon. (Girls have) |
|
|
LA SEMAINE DU 21 FÉVRIER - La journée du CHANDAIL ROSE
1) La journée du chandail rose (pink shirt day)
2) l'intimidation (bullying) 3) l'intimidateur (a bully) 4) un téamoins (a bystander) 5) un allié (an ally) 6) Portez des chandails roses (wear a pink shirt) 7) Aidez à éliminer l'intimidation (Help stop bullying) 8) Soyez un allié (Be an ally) 9) Les quatre types d'intimidation: physique, verbale, sociale et cyber. (Four types of bullying: physical, verbal, social and cyber) 10) Comment être un allié? (How to be an ally?)
|
|
LA SEMAINE DU 14 FÉVRIER - le saint-valentin
Grade 5s - red vocabulary words
Grade 6s - All vocabulary words
Grade 6s - All vocabulary words
1) une amitié – friendship
2) un(e) ami(e) – a friend 3) l’amour – love 4) une carte – a card 5) le chocolat – chocolate 6) un coeur – heart 7) Cupidon – Cupid 8) la dentelle – lace 9) une flèche – arrow 10) des friandises (f) – sweets 11) un bonbon – candy 12) La Saint-Valentin – Valentine’s Day 13) mon chéri, ma chérie – my sweetheart |
14) Je t’aime – I like you, love you
15) pour – for 16) de la part de – from 17) des fleurs – flowers 18) cher, chère – dear 19) Serais-tu mon Valentin/ma Valentine? – Would you be my Valentine? 20) une carte de la Saint-Valentin – A valentine card 21) embrasser – to hug 22) aimer – to love, to like 23) envoyer – to send |
|
LA SEMAINE DU 6 FÉvrier - more action verbs
LA SEMAINE DU 29 JANVIER - Action verbs and -er verbs
LA SEMAINE DU 17 JaNvier - REVIEW ALL VOCABULARY
Students need to review all previous vocabulary which includes:
• Carnaval de Québec
• La famille
• Les vêtements
• Noël
• À l'école
• Dans mon sac à dos
• Au restaurant
• les adjectifs
• Carnaval de Québec
• La famille
• Les vêtements
• Noël
• À l'école
• Dans mon sac à dos
• Au restaurant
• les adjectifs
La semaine du 9 Janvier - carnaval de québec et la famille
chanter
danser faire février glisser jouer l’hiver l’hôtel le château de glace le défilé de nuit blanc fléché grand la glace la motoneige la neige la pêche la pêche sur glace la sculpture la tire d’érable plusieurs un spectacle un tournoi |
to sing
to dance to do february to slide to play winter hotel ice castle night parade white arrowed big ice a snowmobile snow to fish ice fishing a sculpture maple candy many a show a tournament |
rouge
un bonhomme de neige une botte une boule de neige une calèche une ceinture une course une mitaine une patinoire une raquette une tuque le foulard le prix le sirop d’érable manger patiner rire un canot un concours un feu d’artifice un mois un palais un traineau voir |
red
snowman a boot a snowball horse-carriage a belt a race mittens an ice rink snowshoes a toque (hat) a scarf a prize maple sirop to eat to skate to laugh a canoe a contest fireworks a month a palace a sleigh to look |
La semaine du 3 Janvier - Les vêtements
![]() |
|
LA SEMAINE DU 12 DÉCEMBRE - Noël
La semaine du 5 décembre - au restaurant
La semaine du 28 novembre - Dans mon Sac à dos
La semaine du 21 novembre - À l'école
1) le corridor (the hallway)
2) la bibliothèque (the library) 3) la cafétéria (the cafeteria) 4) le gymnase (the gym) 5) la salle des enseignants (the staffroom) 6) la salle de classe (the classroom) 7) la cour d'école (the schoolyard) 8) les toilettes (the washrooms) 9) le bureau (the main office) Click below for a great slide show about places and things at school: http://slideplayer.fr/slide/3688082/ |
|
La semaine du 14 novembre - Les adjectifs
Students are encourage to study the vocabulary in the first picture on the left. All other vocabulary will be used to make a poem in French.
LA SEMAINE DU 7 OCTOBRE - O' canada et le jour de souvenir
French version:
O Canada! Terre de nos aïeux, Ton front est ceint de fleurons glorieux! Car ton bras sait porter l’épée, Il sait porter la croix! Ton histoire est une épopée Des plus brillants exploits. Et ta valeur, De foi trempée, Protégera nos foyers et nos droits, Protégera nos foyers et nos droits. |
English Translation:
O Canada! Land of our forefathers Thy brow is wreathed with a glorious garland of flowers. As in thy arm ready to wield the sword, So also is it ready to carry the cross. Thy history is an epic of the most brilliant exploits. Thy valour steeped in faith Will protect our homes and our rights Will protect our homes and our rights. |
|
LA SEMAINE DU 31 OCTOBRE - REVIEW ALL VOCABULARY
Students need to review all previous vocabulary which includes:
• Halloween vocabulary
• PRACTICING DAYS OF THE WEEK, MONTHS AND SEASONS
• PRACTICING FRENCH NUMBERS
• Pizza toppings
• Les Aliments (Food vocabulary)
• French alphabet
• French introduction
• Halloween vocabulary
• PRACTICING DAYS OF THE WEEK, MONTHS AND SEASONS
• PRACTICING FRENCH NUMBERS
• Pizza toppings
• Les Aliments (Food vocabulary)
• French alphabet
• French introduction
LA SEMAINE DU 24 OCTOBRE - Halloween Vocabulary
LA SEMAINE du 17 octobre
Practicing Days of the week, months and seasons
La semaine du 11 octobre - Practicing French numbers
Grade 5 students need to know their numbers 1 to 50 while Grade 6 students need to know their number 1 to 100.
1 à 20
|
21 à 50
|
50 à 70
|
70 à 100
|
La semaine du 3 octobre - Faisons une pizza
La semaine du 26 septmbre - LEs aliments
Student should continue to review their French package on Food Vocabulary they received last week.
Click here for a copy of the package
Click here for a copy of the package
La semaine du 19 septembre - L'alimentation
Students received a French package on food vocabulary. They have selected 25 vocabulary words that they will practice for this week's vocabulary challenge which takes place on Friday.
Click here for a copy of the package To the right is a powerpoint with some food vocabulary we reviewed in class. |
|
La semaine du 12 septembre - L'aphabet
A (ah) - un arbre
B (bay) -un bateau C (say) - un crayon D (day) - un drapeau E (euh) -un éléphant F (eff) - une fleur G (jhay) - un gâteau H (ash) - un hibou I (ee) - un igloo J (ghee) - une jupe K (kah) - un kangaroo L (ell) - un lit M(emm) - une maison |
N (enn) - un nuage
O (oh) - un orange P (pay) - un poisson Q (ku) - quinze R (air) - une reine S(ess) - un singe T (tay) - une tasse U (oo) - une uniforme V (vay) - un vélo W (double-vey) un webcam X (ix) un xylophone Y (eegrek) - un yaourt Z (zed) - un zébre |
![]()
|
La semaine du 6 septembre - Introductions
Bonjour! Comment tu t'appelles? • Je m'appelle ______________ et toi? • Je m'appelle ______________. Comment ça va? • Ça va très bien. • Ça va bien. • Ça va comme ci comme ça. • Ça va mal. • Je suis triste. • J'ai faim |
|